Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Wednesday, 25 July 2012

Kami buat projek lagi....

Salam...
Hari itu kami wat projek kurang menjadi dari prosesnya kat sini hingga hasilnya kat sini...
Mula nyer plan nak tanam taugeh putih tu,tapi ntah nape atas kesilapan teknikal, maka terhasil nyer taugeh hijau..
Hahhahaha...Ketawa pada diri sendiri..

Jadi sekarang,jum kita sama2 tengok projek terbaru dan juga hasilnya pada kali ini...

Bahan2 nyer...
1. Kacang hijau segenggam-Hero nih...
2. Air basuhan beras/air paip biasa-Untuk rendam kacang hijau semalaman...
3.Surat khabar lama-2 keping jer...

Cara-cara memprojek...
1.Rendam kacang hijau dengan air beras/air paip semalaman... 

-Maaf takde gambar coz terdelete dengan tidak semena2...huhuhuhu...-

2. Basahkan sehelai surat khabar & bentangkan di tpt yang sesuai serta taburkan kacang hijau yang dah direndam tadi....

 3.Tutup kacang hijau itu dengan sehelai lagi surat khabar & siramkan biar sampai basah & rajin2 lah menyiram surat khabar itu yer cam ni...


Hari pertama....
 

Hari kedua dah panjang ckit......

Hari ketiga dan terus dituai.....

Close Up Ckeet...
 
Alhamdulillah..
Jadi gak projek kami walaupun taugeh ni kurus kering jugak...Hak..hak..hak....

Dah pun selamat dimasak dan menjadi salah satu juadah untuk bersahur pagi tadi.....

Taugeh fresh tumis biasa2 jer Versi Minah Bunga... 


Bersama-sama dengan sosej ayam masak sos + telur...

Dan juga Sup Telur Versi Minah Bunga .....

Inilah juadah Minah Bunga & hubby untuk bersahur pada pagi tadi....
Sempoikan???....





20 comments:

  1. Senang jer ropanye buat togeh ye....

    ReplyDelete
  2. boleh try ni ...anyway singgah menabung utk minah

    ReplyDelete
    Replies
    1. try ler...
      anyway,thanks yer..nabung utk abg jugak nanti..;)

      Delete
  3. mase skola2 dulu rajen la ternak sndri taugeh tu...huehuehue

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo dah besor,ternak ler lagi utk kesihatan..hihihii...

      Delete
  4. waa..best jugak tu,tak penah laktergikir nak buat mcm tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best mama aryan..sume ni hubby pnyer idea ler...hihihi

      Delete
  5. WAAAA .. BESTNYE .. SIMPLE TP MEMG BEST LARH ..

    ReplyDelete
  6. salam..jimat belanja nih...ada taugeh dari kacang hitam tau..saya pernah tengok kat ekspo..nak beli baju raya, singgah lah ke blog saya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbaloi2..ihihii..yer ker?nak try ler nanti..
      insyaallah..:)

      Delete
  7. hahahahah... taugeh tukar kaler ek?? ahakz... tu la, saper soh picit... picit lagi... ahakz....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya,semporna suda wlpn tak sepenuhnya..hahhahaa

      Delete
  8. boleh buat bisnes taugeh nie..hehe~ nice entry..! hoho

    ReplyDelete