Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Thursday, 19 July 2012

Kami tgh buat projek nih.....

Salam.....
Bersawang blog usang ni kan...Lama juga Minah tak diupdate dek kerana kertas kerja bertubi2 datang menyerang...
Nak skodeng2 blog pun tiada kesempatan...
Ada Kelapangan ini,Minah nak story sikit apa kegiatan Minah semenjak 2 nih..
Dari 5 hari yang lepas, aku & hubby ada wat projek kat rumah tau...
 Projek untuk membantu menghilangkan stress ditempat kerja & salah satu terapi minda....(hekhekhek..memandai jer aku nih)...
Nak tau ape? Jom Layan....

Bahan2 tuk buat projek...
1. Kacang Hijau-Dibilas bersih-bersih yer...
2. Bekas Telur- Direndam kejap dalam air..biar lembab
3.Air
 Cara2...
1. Taburkan kacang hijau pada tempat telur yang dah lembab itu...
2. Letakkan kat tempat gelap (Tapi kami  letak kat atas singki yang tak digunakan kat ruang dapur dalam rumah jer)

Hasil nyer....

Hari Pertama....

Hari Kedua....


Hari Ketiga....


Hari Kempat....


Hari Kelima.....

Dari Pandangan sudut atas plak...

Hahahhahahaa....
Inilah Projek Penanaman Taugeh Sendiri DiRumah....
Cubaan kami yang pertama...
Melampai2 tinggi nyer kan....Dah macam lalang semak samun jer ku tengok...
Kurus-kurus plak tuh....
Jadi ker tidak projek kami nih??? Aku pun keliru gak...
Apa2 pun, nanti kita lihat perkembangan taugeh ini di entri yang akan datang keyh...
Kalau nak mintak,meh sini bawa plastik...
Nanti Minah bagi sorang satu guni...hihihii....


16 comments:

  1. Wow....dulu slalu tanam dalam kapas

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. terlebih berjaya atau tak berjaya langsung...
      tengok tu,kurus kering jer...
      hihihii...

      Delete
  3. rajinnyer bercucuk tanam..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hubby yg beria2 nak tanam..
      hihihii...

      Delete
  4. ingat zmn kecik2 dulu, tnm benda ni ikut guidance dr buku text.. heehee

    ReplyDelete
  5. waa.. xpernah tanam taugeh.. nmpk sgt menarik la :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang dan menarik...
      tapi tinggi sangat...
      sepatutnya takley kena cahaya...

      Delete
  6. wahh!!bleh tanam tauge dgn berjayanya!!mintak ler seguni,antor gi swak nih..guna kargo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihii....
      kalau guna kargo,minah letak kacang ijo jer dalam bekas lembab,sampai dpn rumah sue dlm 2 3 hari dah jadi tauge..hihihi

      Delete
  7. lepas picit bisulni, kita pegang lak taugeh... pergghhh... tu yang tinggi lampai tu... ahakz... anyway, selamat berpose...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoyaii...cuci ler tangan dulu..ahakss..selamat berpose jugak awak...

      Delete
  8. lepas ni boleh la wat sayur taugeh plak kan kan kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh...
      masak time sahur tadi..
      hihii...

      Delete