Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Friday 28 February 2014

Perasaan Semasa Mengandung Kembar dari mula hingga sekarang ....

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia....

Apa khabar korang hari ni? Harap2 baik2 saja dan dipermudahkan segala urusan... Amin...

Aku saja nak share ngn korang pasal perasaan yang aku alami semasa mengandung kembar pada awal2 bulan hingga sekarang ni.....

16.11.2013
Inilah hasil ujian air kencingku yang pertama & hasil ujian dari doctor..

Masa tu aku tak tau lagi baby ku twin tau...
Permulaan awal mengandung aku merasakan perasaan yang aneh & bercelaru pada masa yang sama....
Emosi aku pun berubah2 pada masa2 yang tertentu.. Biasalah pempuan mengandung kan....
Tapi aku rasa tersangat lain..Aku pun blur jugak...
Kejap mood aku ok, 5 minit kemudian marah2... Suhu badan pun kejap panas kejap sejuk..
Seyess.... Kondisi badan memang tak menentu a.k.a rimass...
Jadi aku sering marah2 dari berhappy2 laa..
Adalah dalam sebulan 2 cam gitu...

Tapi yang aku perasan,aku gemar sangat memasak & buat kuih muih... Macam2 lah aku buat.
Sampai aku sendiri pun mengah...

Apabila kawan2 melihat aku gemar ke dapur mereka terus mengagak yang aku ni peknen kan baby girl...
Biasalah geng2 berselorohkan...
Aku dgn slumber jawab.. Yer ker girl? Twin kot... kataku...
Setiap kali sesiapa saja yang meramal jantina babyku, itulah jawapanku yg terkeluar dr mulut tanpa apa2 niat sekalipun.. Saja nak berseloroh...kan...hehhehe

Dalam bulan ke3,perubahan aku ketara sekali...
Aku menjadi sangat periang..Suka mengusik, tetapi aku juga sering ambik cuti sakit...
Ini adalah kerana aku selalu sakit pinggang...
Hinggakan aku pergi checkup kat klinik & mintak di scanning...
Alhamdulillah...
Ada 2 baby....Lain kantung lain uri...
Kembar tak seiras...
Sorang ikut wajah aku, sorang ikut wajah hubby kot..heheheh
Syukur sangat2....


16.01.2014
Inilah rupa win2 kami...sorang baring...sorang duduk eyk?? 
Aku pon tak paham..hehehhee


Bulan ke 4, aku jadi tak keruan...
Emosi aku mula kembali tidak stabil kerna macam2 yang berlaku...
Antaranya ialah aku disahkan diabetis semasa mengandung dan boleh menyebabkan komplikasi pada bayi jika terlampau tinggi gula dalam darah...

Hingga aku pernah admit ke hospital selama SEMINGGU untuk buat pemantauan darah bagai...
Sedih giler korang...Baru jer rasa nak happy2...Huhuhuhu...
Dan aku telah di rujuk ke hospital pakar untuk pemeriksaan yang lebih teliti...

Aku pon disarankan untuk cek darah 7x sehari setiap 2 minggu....
Tapi sekarang aku tak perlu nak ulang alik g hospital nak cek darah coz aku pown dah beli diabetic blood tester yang berharga Rm100++... 
Senang dan mudah... Aku nak cocok sendiri pown aku boleh adjust kepanjangan jarum mengikut sesuka hatiku..
Bukan apa uolls, kekadang ada misi yang cucok jarum tu dalam sangat,sampai 3 hari pon masih terasa..huhuhuu...

Inilah penyelamat aku dari terusan dicocok misi yg brutalzz...hehehe
Sila abaikan model dibelakang itew...


Harganya dalam seratus lebih, beserta dengan pen untuk menempatkan jarum untuk mencucuk jari dan sebagainya...
Sekarang ini usia kandungan sudah 20minggu @ 5 bulan... 
So,minggu depan alang2 lepas buat pemeriksaan di hospital pakar kerajaan, aku & hubby nak buat scan 3d kat pakar swasta...
Saja nak buat scan details & cek2 jantina sekali..
Manalah tau dapat sepasang gigirl & boboy,kan...
Harap2 kemungkinan & komplikasi yang diterangkan oleh doktor2 itu tidak terkena pada win2 kami...

Korang, tolong doakan yang terbaik ya...
Perasaan sekarang, keliru,sedih, bingung selagi aku belom scanning secara details untuk mengetahui perkembangan & kondisi winwin kami...huhuhu

Ya Allah, permudahkan urusan kami & Jauhilah kami dan bakal bayi2 kami dari musibah yang tidak baik...
Sempurnakanlah kejadian mereka dari segi mental fizikal & rohaniah...
Amin...







9 comments:

  1. wow. skali dua yang menjadi. tahniah dari korn. tak lama lagi jadi mummy and daddy lah.. tak sabar la nk tgk twin ni keluar... mesti comel. =)

    ReplyDelete
  2. tengkiu KorN... Alhamdulillah..hehehe

    ReplyDelete
  3. akak doakan agar kandungan dan diri kamu sehat sehingga ke hari melahirkannya..bukan senang nak dapat anak kembar ni..tahniah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak ina kl coz sudi nak jenguk blog sye yer.....
      Insha Allah & Alhamdulillah...

      Delete
  4. kembar? alhamdulillah.. rezeki berganda :D

    ReplyDelete
  5. seronoknya mengandung kembar....teringin nak ada anak kembar...jemput datang ke blog saya ya .. wassalam

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah, syer juga merasai benda yang sm.. mengandung kembar yg agak mencabar.. dan skang dh 2 bulan dh anak2 ku.. jom singgah my blog yer..
    http://nurulimansupplement.blogspot.com/

    ReplyDelete