Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Friday, 20 April 2012

Haid Awal 1 Minggu..Normalkaa itu?



                                        
Salam 1 Malaysia kawan2..
Semalam aku amik MC coz malam tu perutku sakit sangat2..
Hairanlaa plak,apasal haid ku awal dari biasa...Menyucuk2 rasa ari-arikuku...huhuhuu...
Jadi pagi semalam aku bagi tau Mr Hubby yang aku nak g klinik,sakit perut...
Malas nak g klinik kerajaan,grenti byk org..Tak nak laa..
Mr Hubby bawak g klinik swasta & aku bagi tau laa doktor tu...
"Doc,saya dah 2 bulan kawen, tapi apasal haid saya datang awal seminggu dari sebelumnya..Saya bingung laa doc,takut apa2 yang tak baik jadi...Dahlaa perut ni menyucuk2 sakan..Sakit sangat2...."
 Doktor tu mungkin tahu apa maksudku tadi dan terus bertanya..."Bila last menses?"
"26 March,awal lagi kan...Hairan laa doc...Takut apa2 jadi nanti..." Jawabku panjang lebar....
"Hurm..Kamu tengok yer...26hb hingga 31hb = 5 hari. 1hb hingga 19hb = 18 hari.. 18 hari + 5 hari = 23hari.. Kalau dah lebih 21 hari tu,kira normal lah Minah... Kamu tak de apa2 juz menstrual cramp jer.. Makan ubat jer & mc untuk 1 hari ni keyh.." Terang doktor kepadaku...
"Ooo..Yer ker?Kalau doktor dah cakap macam tu,lega rasanya.. Ok laa doc,thanks ya..." Jawabku dan terus keluar tunggu ubat & mc ku kat kaunter obat...

1 comment:

  1. Sy mengalami flek selama 3 hari..sy cuma pakai pantiliner...dan tempoh haid sy adalah minggu depan pada tarikh 12.6.2016

    ReplyDelete