Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Saturday 21 April 2012

Rezeki Hari Jumaat....

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia Kawan2.....
Petang semalam aku asyik dok pikiq2 nak masak apa untuk hubby...
Boring jugak asyik makan ayam2 jer....
Rasa nak makan ikan fresh tapi malas nak g pekan..Jauh sangat ler..Lagipun hubby balik kol 7.00pm,tentu penat & kelaparan balik nanti...
Tengah dok pikiq2 sambil kupas bawang sambil plan nak masak sambal goreng & sup sayur + udang, tetiba jer jiran sebelah merangkap kazen hubbyku ketuk pintu rumah & bagi salam...
Dah jawab salam & lepas ku bukak pintudengan tak disangka2 ....
dia bagi aku ni.....
                                           
pinjam gambor dari uncle gugel...
Wah...banyak nyer ikan fresh!!!!
Yeaa..Yeaa..Pucuk Dicita Ulam Mendatang...
 1 bekas besar dia bagi ikan kitang yang masih bernyawa-nyawa ikan belaka.....
Alhamdulillah,punyalah seronok aku terima ikan2 tu..
Dia orang gemar sangat mengail & kebetulan murah rezeki diaorang bagi kat aku jugak lepas esbok diaorg penuh dengan hasil tangkapan ari tu... 
Tapi,selain dari ikan kitang tu, ada jugak ikan2 lain yang Minah tak tau nama diaorang.....
Ikan ni....
 
pinjam dari uncle gugel jugak...
 Wah..masih lompat2 lagi ikan2 ni dalam bekas..
Geli gelaman aku siottt... 
Yer laa kan..Aku ni apa ler sangat tahu ilmu tentang bab2 kedapuran (apa punya bahasa laa) ni...
Selepas sambal tumis & sup sayurku masak, ikan2 ni masih tak mati2 jugak...
Bingung + geli ler nak letak dalam esbok..
Nak di pegang,diaorang ni masih melompat2 riang...
Last2 tunggu Mr hubby balik ler baru dapat sumbat dalam esbok kan..hihihi...
Untuk menghargai jasa nelayan2 yang tak berlesen serta baik hati tu nanti,aku akan masak asam pedas ikan kitang special untuk diaorang petang nanti..
Kesian jugak nengok warga bujang tu kan...
Dapat hasil tangkapan tapi tak dpt nak wat aper... 
Nama jer dah rumah bujang kan... So,dapur pun dapur bujang ler... Korang paham2 lah sendiri yer...
Takpe2,petang karang akak tolong masakkan untuk korang keyh... 

4 comments:

  1. jangan lupa masakkan untuk saya sekali, saya pon bujang. hakhakhak! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak dah masak utk eein..tgu eein dtg umah jer tau..hikhikhik...

      Delete
  2. nti ajar aku masak...haha..mau terbeliak bijik mate laki aku kalo tgok aku msak..ngeeee

    ReplyDelete
  3. mcyah_vespa..Malu plak nak ajar ko masak..Aku baru jer berjinak2 bab masak2 nih..hihihihi...Nanti kite blajor same2 yer...hehehehe...

    ReplyDelete