Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Thursday 27 February 2014

Awal pagi dah membebel....

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia....

Semalam aku sembelit....
Perut pun asyik nak mengeras jer....
Aku pun tak tau nape...

Aku cuba control nak makan buah2an laa coz masa aku tengah peknen ni, gula dalam darah ku tinggi...
Rasa macam trauma plak dengan benda2 manis nih..termasuk NASI dan seangkatan dengannya..
Sampai tahap cucuk insulin lagi sekarang ni tau... 3x siang,30minit sebelum makan & 1x malam sebelum tido...
Korang bayangkan berapa tingginya gula aku...
Mainannya 6.5, 7.8,8.9,10.2....

Tengok.... Dah kena cocok insulin pown cam gitu jer point dier...

Reading ambik sendirik..
 
Diabetic Blood Tester yang aku beli sendiri utk pemantauan dirumah..


Mula2 dulu aku fobia nak tengok jarum...asyik cucuk kat peroot jer... Tapi demi babies aku gagahi jua...sob..sob..sob...
Sekarang ni,cuak memang masih ada, tapi alah bisa tegal biasa kan...apedehalkan..
Huhuhuhu..riak..nak menyenangkan ati sendirik jerr....

Ini arr set insulin untuk siang...Kaler kuning kepala dier..
 
 
Ini plak untuk malam..Kaler hijau kepala dier..
 Jarum ku belipun jenis yang paling pendek sekali iaitu 5mm...

Itu laa mood aku tak berapa ngam pagi tadi...Bagun tido dengan perut yang memulas,ku gagahi jua nak masakkan sarapan & sediakan untuk bekalan kami laki bini dengan sepenuh kasih sayang...(ayat poyo!!),memandangkan hubby aku tu alergi nak makan kat kantin syarikat ni..(asyik sakit peroot jer dier.)..Sian jugak ku tengokkan...

Dahku berpeluh2 bersilat didapur,time nak kejutkan dier lah paling liat sekali nak bangun make my blood go upstairs...ehehhehe...

Apa lagi..mulalah aku membebel...bla..bla..bla.... tunjuk protes konon...
Dier cool jer.... Dah habis membebel aku plak rasa bersalah....
Dan aku pun salam tanda mintak maaf..huhuhuh...

Pempuan membebel bukannya kerna panas baran...Tapi penat & kondisi badan yg tak berapa mengizinkan...

Maafkan aku suamiku....huhuhuhu....

6 comments:

  1. kena diabetes masa peknen? moga tabah hati dan dijauhkan bersambung lg diabetes ni lps bersalin nnti...
    Thx sudi singgah blog akak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer sis..Coz peknen twin kan..risiko memang tinggi..huhuhuh..
      Anyway thanks jugak sis..:)

      Delete
  2. tgk foto ubatan n jarum tu buat SB syeereemm..takoot tau.apapon,semoga sugary blood tu go downstair..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaha...nak cocok sendiri lagi seram SB.. Anyway thanks ya.. Amin..hehhee

      Delete
  3. huhu mcm seram nk cucuk dri sendiri.. appun sis mmg berani..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ler bro..trpaksa cucuk sendiri..Mula2 cuak jugak laa..Tapi last2 Ok gak..huhuhuhu

      Delete