Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Tuesday 12 June 2012

Tetiba aku rasa rindu....

Salam...
Masa lunch tadi aku sebenarnya nak call anak aku yang jauh dimata nun....
Tapi ex mak mertuaku yang jawab...
Asal nak borak ngn anak tapi tetiba nak borak ngn ex mak mertua pulak...
Dia bagitahu yang adik ipar dia merangkap ex bapak saudara mertua aku meninggal dunia semalam...
Al-Fatihah buat arwah...
Panjang jugak kami borak....Walaupun dah bertitle kan ex mertua,namun hubungan aku & keluarga itu masih mesra dan baik mcm dulu kerna masalah aku dan ex husband aku pun tiada kena mengena dengan mereka....
Tetiba aku rasa rindu...Sayu....Sebak sangat2...
Kasih sayang dari keluarga mertua yang tak pernah berbelah bagi pada aku suatu ketika dahulu walaupun aku menantu yang serba kekurangan ilmu rumah tangga.....

Dan yang tak mungkin dapat ku rasakan lagi sekarang ini dgn keluarga mertua yang baru...
Terlalu jauh perbezaannya....
Tiada kemesraan,penuh kepalsuan..Eeaa,yang pastinya aku tak selesalah dengan mereka...
Hanya Tuhan jer yang tahu macam mana aku paksakan diri untuk bersama mereka untuk menjaga hati suami...
Aku masih lagi panggil ex mak mertuaku mak,ex pak mertua pun aku masih panggil bapak dan adik2 nya masih kamceng cam dulu ngn aku....
Aku rindu nak lepak2 & borak2 ngn mereka cam dulu tapi MANA BOLEH!!!! kan..Cdeyh....
Time aku kawen baru2 ni pun diorang pergi majlis aku & ex mak mertua ku masih kucup pipi dan dahi aku mcm dulu...
Kita orang pun bergambar beramai2 dengan happy nyer....Siap peluk2 lagi..Memang best sangat...
Time aku taip n3 ni,air mata dah stat nak menitis...
Rindu sangat2 ngn kasih seorang ibu,layanan mesranya,masakannya,nasihatnya....
Keluarga mertua terbaru ku kini cuma ada pak mertua & adik beradik ipar jer..
Mak mertuaku yang terbaru ni dah meninggal sewaktu hubbyku masih remaja lagi....
Mak...Minah rindukan mak...Terima kasih atas tunjuk ajar mak lebih2 lagi bab masak memasak...
Minah sayang mak....:(


No comments:

Post a Comment