Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Tuesday 12 June 2012

Anak puyuku memprotes???

Salam....
Selepas pembahagian anak2 puyu kat kawan2 aku semalam,aku masih tinggal 5 ekor anak puyu...
Dari semalam aku perhatikan,sampai ke hari ini aku tengok....
Siap bagi kiambang lagi untuk diletak dalam balang sebagai hiasan...
Dah ditukar airnya,bagi makan macam-macam...
Aku siap bawak g opis lagi 2 ekor anak puyu tu....
Namun,Puyu tu masih wat derk jer....
Bagi makan nasik,tak dijamahnya..Bagi makan roti, dia pandang sebelah mata jer....
Hurmm....
Tadi kawanku bagi diaorang makan bahulu...
Huh!!!
Toleh pun idak nyer...
Sampaikan ku minta makanan khas ikan dari kawan aku untuk anak puyu ni...
Pun hampeh nak dijamah nyer....
Ko orang nih pemalu ker sombong???
Atau sengaja tunjuk protes tak nak orang pelihara nih???....
Adoii....Blur plak aku dengan karenah anak-anak puyu nih...
Berenang pun ala kadar..mcm tak happy jer bersama aku sekarang nih....
Kalau malam,mereka curi-curi melompat keluar dari balang lagi...
Ada cita-cita nak jadi dolphin yek???
Atau nak cuba larikk ekkk????
Aku pun tak tahu....
Balang untuk 3 ekor anak puyu yang ku tinggalkan kat rumah tu pun ku dah letak pagar sebagai penutupnya....
Tak pasal2 depa lompat keluar lagi....
Tercari2 lagi aku dibuat nyer nanti....
Mcm kes pagi tadi laa...Sampai bawah sofa dia melompat....
Nakal sangat2 eaa...

Tengok wajah mereka yang muram & sayu jer mata pandang aku....
Rasa bersalah plak aku dibuat nyer...
Taknak lah pandang lagi....
Aku merajuk....:P




No comments:

Post a Comment