Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Tuesday, 15 May 2012

Perihal lagu Aku Anak Kampung....

Salam Satu Malaysia kawan-kawan....
Jenuh aku dengar lagu anak kampung ni..Hari-hari main kat corong radio...
Rentak & muzik dier memang best laa...
Tapi dah dengar lama2 jadi kreatif ler la plak aku berfikir...
Terus laa otak ni mendalami lirik lagu yang hari-hari ku dengar....
Menurut kefahaman aku,lagu ni mengisahkan tentang seorang lelaki kampung yang miskin,lemah semangat serta tunduk dengan takdir serta tak mahu berusaha untuk berjaya dalam hidup. 
Mengenang nasib diri yang serba kekurangan & tiada keyakinan diri untuk memiliki gadis idaman,jadi dia sanggup lepaskan gadis itu dengan orang lain..
Sedeyy tak kalo jadi gadis dalam lagu tersebut?? 
Yer laa kan..Belum apa2 lagi si hero dah tarik diri kan...
Sekarang ni aku nak jadi wakil pempuan tu (dengan perasaan FRUST, MARAH & EGO) balas balik lagu lelaki anak kampung itu...
***Jangan korang kutuk marah aku plak...Aku just nak lepas boring jer ni yer...:)***

Lirik Lagu Asal:- Aku Anak Kampung  -Jimmy Palikat
Dirosakkan Digubah semula:-Engko Anak Kampung-Aku Minah Bunga

Memang engko itu anak orang miskin
tiada apa-apa yg dapat ko berikan
Aku memang cantik
memang tidak padan dan tidak sepadan!!!-(memandang tepat muka lelaki itu sambil melelehkan air mata..)

Engko anak kampung tiada pelajaran
kuli kuli sahaja memang tidak padan
cantik bha ku ini banyak yg tergoda
 lagi orang kaya...-(dengan nada riak sambil mendongak langit)

c/o
tiada kereta kau bawa ku jalan-jalan
rumah kau pun teda ada pun bapa punya
apalagi belanja mahu bayar berian
kahwin sama Aku...-(sambil berkira-kira)

Memang ku tidak suka sama kau
Kerna aku takut hidup ku kan sengsara
Kalau engko cinta
Engko lepaskan ku sama
orang lain-(dengn nada merajuk nak minta dipujuk...)

Aku masih muda cantik lagi menawan
Takkanlah ku cari lelaki macam kamu
Aku memang cantik
nanti ku menyesal tiadalah guna ...-(dah putus asa sebab laki tu masih buat derk...)

Anyway,lagu ko ni Jimmy memang meletoopp....I lykee!!




2 comments:

  1. kata kata yang terangkai indah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata-kata yang dalam maksudnya...

      Delete