Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Wednesday, 19 September 2012

Ketawa Dalam Tangisan....

Salam 1 Malaysia kawan2....
2 3 hari kebelakangan ni Minah sibuk menyiapkan persediaan untuk menyambut Ramah Tamah Aidilfitri sebagai penutup Bulan Syawal yang mulia ni....
Dengan keadaan Minah yang tak brapa nak ok ni (masih lagi asma), Minah tetap gagahi jua menyibukkan diri untuk itu ini...

Memang aku sengaja nak menyibukkan diri kebelakangan ini kerna bila aku terlalu lapang,aku akan terus fikir dan fikirkan masalah yang aku hadapi sekarang....
Dengan keadaanku yang terpaksa bertugas di kawasan perdalaman, nak buat rawatan susulan pun payah,jauh....
Nak kerap sangat cuti pun,kompeni ni bkn bapak aku yang punya...
Nak berenti kerja plak kesian tengok hubby nak settle loan itu ini...
Lain lagi nak bayar kos perubatan & rawatan ku nanti....
Tak berenti kerja plak,aku yg susah nak buat rawatan susulan...

Kalau tak dirawat,kemungkinan untuk aku nak mengandung amat tipis kerna ternyata aku sekarang sudah kurang subur...
Mungkin faktor usia kot...
Aku pun malas nak fikir....
Malam tadi masa aku & kengkawan sibuk cuci pinggan didapur, tetiba aku rasa sayu tengok hubby dukung dan bermain2 dengan baby jiran sebelah yang berusia 1 tahun ++ yang comel lagi montel....
Kerana ketidaksuburan aku ini,hubby aku terpaksa menumpang kasih dari anak orang lain....
Walaupun aku ketawa melihat gelagat mereka,namun hatiku menangis kerna aku masih belum mampu nak memberi kebahagiaan sepenuhnya padanya....

Namun begitu aku tetap percaya, segala kelebihan dan kekurangan ini ada hikmah disebaliknya....
Dan aku tetap yakin bahawa hasil dari perancangan  yang Esa akan datang dgn indah sekali....
Cepat atau lambat,sesungguhnya Dia akan sediakan yang terbaik untuk hambaNya...
Alhamdulillah....:)

7 comments:

  1. sabar yer minah..esok2 ada la rezeki tu...lmbt or cepat jer

    ReplyDelete
  2. salam kenal
    Sabar adalah yg terbaik

    ReplyDelete
  3. Salam. Wah your blog sgt menarik & ohsem! =) Jom join.. http://www.aimisyahirah.com/2012/09/segmen-cik-misya-nak-follow.html

    ReplyDelete



  4. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  5. Emm, Allah maha mengetahui apa2 perancangannya. Just wait and see. Take care

    ReplyDelete
  6. percaya pada rezeki Allah...insyaAllah...salam muhibah...saje jenjalan jengah follower blog saya =)

    ReplyDelete