Selamat Datang....

Assalamualaikum & Salam Satu Malaysia...
Selamat Datang & Terima Kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi singgah ke ~Taman Persinggahan Kayangan~ yang serba kekurangan ini..
Segala komen yang membina untuk kebaikan adalah amat dialukan dan tutur kata yang sopan amatlah dihargai.

Di blog ini juga ada juga terselit kisah mengenai perjalanan kehidupan masa lampau dan permulaan perjalanan hidup Minah Bunga sebagai ibu tunggal sehingga sekarang setelah selamat di ijab kabulkan menjadi suri hati suami tercinta.
Segala kisah yang telah
di paparkan bukanlah bertujuan untuk mengaibkan mana-mana pihak atau membuka pekung didada tetapi hasil karya itu hanyalah sekadar untuk hiburan dan pengajaran melalui pengalaman Minah Bunga untuk dikongsi bersama pembaca.
Diharap pembaca terhibur dengan penulisan yang lahir setelah sekian lama terbuku dihati..

Bagi yang meluat dan bosan untuk membaca,digalakkan untuk tidak meneruskan bacaan yer...:)
Sekian Terima Kasih..

Monday, 27 August 2012

Jiwaku tertinggal disana....

Assalamualaikum & Salam satu Malaysia ollss....
Hari ni dah start keja cam biasa....
Namun bibir ini masih belum mampu mengukir senyuman kerna masih lagi dibayangi gelak ketawa ibu bapa,keluarga dan anak tersayang....
Makin susah lagi aku nak senyum bila teringatkan titisan air mata anak kecik kesayanganku yang masih belum puas merasai belaian kasih ibunya yang jauh diperantauan ini...
Serta kesayuan wajah orang tua & adik beradik mengiringi perjalananku balik ke sini....

Namun apa kan daya,hati perlu ditabahkan untuk terus menjalankan tanggung jawab dengan sebaik mungkin...
Kehibaan,kesayuan,kesedihan dan kepiluan harus disembunyikan agar yang lain juga dapat bekerja dengan tenang...
Namun aku masih tak dapat menipu diri ini yang diri ini masih lagi milik mereka disana....
Entah bilakah lagi dapat berjumpa,aku pun tak pasti....
Kerna tahun depan aku dah start beraya di kpg halaman hubby...
Pengalaman ngeri yg bakal ditempuhi, 1st time xberaya bersama keluargaku sendiri.....

Dan bila terfikirkan semua itu....

Aku makin bertambah tambah tambah tambah.... cdeyhhhh!!!!
Wrrraaaaa!!!!!

12 comments:

  1. Replies
    1. persekitaran kat cni tak sesuai utk pembesaran budak2.. Tu yg tak sampai hati nak bawa dia kat cni...:(

      Delete
  2. jgn sedih2 ok...skang kan canggih, teknologi hjung jari. hari2 boleh bhubung...hehhehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dear..cuba utk tdk bersedih lagi..huhuhu:(

      Delete
  3. xmo sedey2 kak. nie SM datang nak pujuk nih :D

    ReplyDelete
  4. yeah... jiwa kosong... kosong...kosong...kosong... cheh...lagu najwa latiff la pulak... heheheheh... selamat ari raya maaf zahir ek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kotsong..kotsong..OOoo...Baru nak muncul budusiam nih...nyway,selamat hari raya aidilfitri yer...:)

      Delete
  5. salam aidilfitri..

    nice blog..

    fatin zaini datang singgah dan follow anda..

    jemput ke http://www.fatinzaini.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidilfitri jugak...
      Terima kasih kerna sudi follow...
      akan difollow back sebentar lagi..:)

      Delete